Veel gestelde vragen

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Meestal direct (op werkdagen). Dit betekent dat uw bestelling na ontvangst en verwerking van uw betaling gelijk wordt verzonden. Mocht een artikel niet uit voorraad leverbaar zijn dan ontvangt u van ons bericht.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij rekenen geen verzendkosten voor afleveradressen in Nederland, mits u voor minimaal dertig euro bij ons bestelt. Voor kleinere orders berekenen wij een bijdrage van € 3,95.
Verzendkosten voor afleveradressen buiten Nederland bedragen € 7,95. Bestellingen naar het buitenland van vijftig euro of meer worden gratis verzonden.

Hoe wordt een bestelling verzonden?

Wij bezorgen alle artikelen in uw bestelling indien mogelijk in één zending en bij voorkeur als brievenbuspost. Voor de distributie werken wij samen met PostNL en DHL. Brievenbuspost wordt via PostNL bij u bezorgd. Pakketten worden verzonden via PostNL of DHL.

Waar kan ik terecht met vragen over mijn bestelling?

Voor vragen over uw bestelling kunt u ons bij voorkeur mailen. Klik hier om een bericht te sturen.
Uw mail beantwoorden wij zo mogelijk binnen 24 uur.

Telefonisch zijn wij op werkdagen tussen 09-17u bereikbaar op 0031 (0)514-601400.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

U heeft een zichttermijn van 14 dagen. Dit houdt in dat u artikelen die u via ansmann.nl heeft aangeschaft binnen 14 dagen na ontvangst terug kunt sturen, mits deze niet gebruikt zijn en zich in oorspronkelijke en onbeschadigde staat bevinden. Dit houdt in dat verpakkingen ongeopend dienen te blijven.
Voordat u artikelen retourneert, dient u in het bezit te zijn van een RMA nummer. U ontvangt deze nadat u ons per mail heeft laten weten een bepaald artikel te willen retourneren. Vervolgens stuurt u het artikel binnen14 dagen retour in de originele verpakking, vergezeld van de originele factuur/pakbon. Vul alstublieft op de achterzijde van de factuur/pakbon de reden van retour in plus het RMA nummer en stuur het artikel goed verpakt en voldoende gefrankeerd naar:

Ansmann.nl Retouren
Eigen Haard 36
8561 EX BALK

Wanneer wij alles in goede orde hebben ontvangen storten wij het totale factuurbedrag verminderd met - indien van toepassing - uw bijdrage in de verzendkosten binnen 30 dagen terug op uw bankrekening.

Onderstaand een aantal belangrijke uitzonderingen!:

-Producten die zijn aangeschaft voor professioneel/zakelijk gebruik en/of door een onderneming, stichting, vereniging of enig ander rechtspersoon komen niet in aanmerking voor deze retourregeling.

-Artikelen die op verzoek speciaal zijn besteld kunnen niet worden geruild of geretourneerd.

-Producten als batterijen, accu’s en overige artikelen voor frequent huishoudelijk gebruik kunnen niet meer worden geruild of geretourneerd zodra de verpakking is geopend.

Krijg ik na mijn retourzending automatisch een nieuw artikel?

Heb ik garantie op mijn artikel?

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW?

Wie is Ansmann.nl?

Kunnen gewone batterijen zonder meer door herlaadbare batterijen (accus) worden vervangen?

Kan ik probleemloos NiCd voor Nimh (of omgekeerd) accus verwisselen?

Is het schadelijk om gedeeltelijk geladen batterijen in timer-controlled laders (photocam powerset) te plaatsen?

Kunnen oplaadbare batterijen onbeperkt in de lader blijven?

Is het mogelijk Ansmann laadapparatuur wereldwijd te gebruiken?

Wat houdt een refreshfunctie in?